10 lis 2019

Ciasto cytrynowe

Czasami mam ochotę na nieskomplikowane, proste ciasto bez wyszukanych dodatków i składników. Tak właśnie powstało ciasto cytrynowe do którego przygotowania nie użyłam nawet miksera 😉 Przepis udało mi się znaleźć na kanale "Take A Veg". Zgodnie z oczekiwaniami ciasto wyszło puszyste, miękkie i bardzo cytrynowe, a jego przygotowanie (bez pieczenia) zajęło dosłownie kilka minut.  


Potrzebujesz:
✓3/4 szklanki cukru (przy takiej ilości ciasto jest bardzo słodkie, następnym razem użyję maksymalnie pół szklanki cukru)
✓3/4 szklanki mleka sojowego (lub innego roślinnego)
✓1/2 szklanka oleju roślinnego (w oryginale użyto 1/2 szklanki wegańskiego masła)
✓4 łyżki soku z cytryny
✓2 łyżki skórki otartej z cytryny (użyłam skórki z 2 cytryn)
✓kilka kropel aromatu śmietankowego
✓1 1/2 szklanki mąki pszennej
✓2 łyżeczki proszku do pieczenia
✓1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie:
  1. Cukier, mleko, olej, sok i skórkę z cytryny oraz olejek śmietankowy należy wymieszać na jednolitą, płynną masę- ja użyłam do tego trzepaczki.  
  2. W osobnym naczyniu połączyć mąkę, proszek do pieczenia i sól. 
  3. Do płynnej masy dodawać stopniowo sypką masę cały czas mieszając. Gdy składniki połączą się w gładką masę należy je przelać do małej, podłużnej blaszki do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej olejem i wysypanej bułką tartą/mąką. 
  4. Pieczenie: 40min, 180 stopni Celsjusza.
  5. Opcjonalnie lukier: 1/2 szklanki cukru pudru + ok. 1 łyżka soku z cytryny.

1 komentarz:

  1. olejek smietankowy niedostepny tam gdzie mieszkam. Czym mozna zastapic. Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń