11 lis 2019

Deser warstwowy w słoiku

Warstwowy deser z nerkowców, płatków owsianych, słonecznika i wiórków kokosowych z dodatkiem musu z mango i malinami 😍 Bez dodatku cukru! Takie "desery" w słoiczkach idealnie sprawdzają się jako drugie śniadanie do pracy. W poniższym przepisie nie podaję dokładnych proporcji kolejnych warstw ponieważ niezależnie od ilości składników nie ma ryzyka, że coś nie wyjdzie- każdy może modyfikować przepis według własnego uznania 😄



Warstwa I
Płatki owsiane + nasiona słonecznika + masło orzechowe
Oba składniki podsmażyłam na suchej patelni, zmieliłam w blenderze kielichowym (odłożyłam kilka łyżek niezmielonych płatków i słonecznika na wierzch). Następnie dodałam w różnych wersjach: krem kokosowy/ olej kokosowy/ masło orzechowe, tak żeby powstała sypka i grudkowata masa, którą należy ułożyć na dnie słoiczków.

Warstwa II
Orzechy nerkowca + wiórki kokosowe + napój roślinny/woda + sok z cytryny + słodzidło (np. ksylitol, miód)
Wszystkie składniki zmiksowałam na jednolitą masę. Jeśli nie masz mocnego blendera- namocz orzechy i wiórki na kilka godzin przed rozpoczęciem miksowania. Gdy powstała masa będzie gładka i jednolita- przełóż ją do słoiczków z pierwszą warstwą.

Warstwa III
Mango + brzoskwinia/nektarynka
Owoce zmiksowałam na gładką masę i przelałam ją do słoiczków na masę z nerkowców.

Warstwa IV
Owoce, np. maliny, borówki (mrożone sprawdzają się równie dobrze jak te świeże).

Warstwa V
Pozostawione z pierwszej warstwy podsmażone płatki owsiane i słonecznik z opcjonalnym dodatkiem płynnego słodzidła (np. syrop z agawy, miód).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz