11 lis 2019

Surówka z czerwonej kapusty

Surówka z czerwonej kapusty pięknie się prezentuje i jest idealna jako dodatek do większości klasycznych obiadów domowych. Kapusta czerwona ma dosyć twarde liście dlatego należy ją odpowiednio przygotować, ale warto bo jest ona skarbnicą witamin i minerałów 😊


 Potrzebujesz:
✓1 główka czerwonej kapusty (bez wierzchnich liści)
✓1 duża marchew
✓1 cebula
✓2 jabłka
✓koperek
✓natka pietruszki
✓sok z 1 cytryny
✓sól, pieprz

Przygotowanie:
  1. Kapustę drobno pokroiłam, posoliłam i doczekałam kilka minut, a następnie przepłukałam ją wrzątkiem (krok opcjonalny, dzięki temu kapusta jest bardziej miękka). 
  2. Marchew i jabłka starłam na grubych oczkach tarki i dodałam do odcedzonej kapusty. 
  3. Drobno pokrojoną cebulę również przepłukałam wrzątkiem, a następnie dodałam ją do surówki. 
  4. Na końcu dodałam posiekaną natkę pietruszki i koperek, sok z cytryny oraz doprawiłam solą i pieprzem do smaku. 
  5. Opcjonalnie do takiej surówki można dodać również majonez/sojonez.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz