18 sie 2017

Kokosowa szarlotka sypana (bez mąki pszennej, masła i jajek)

Kto by pomyślał, że przygotowanie szarlotki może zająć kilkanaście minut? Kto by pomyślał, że ciasto BEZ mąki pszennej, BEZ masła i BEZ jaj może być tak pyszne? Przeszło to moje najśmielsze oczekiwania. Nie wiem nawet czy ciasto składające się z takich składników jest jeszcze deserem czy może raczej pożywnym drugim śniadaniem? Dla mnie będzie chyba jednym i drugim przez kilka dni bo zamierzam zjeść ją całą sama! 😀 Idealnie smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno z dodatkiem świeżych owoców.

Mój przepis powstał na podstawie tego przepisu: Szarlotka sypana bez zagniatania, bez jajek


Potrzebujesz (tortownica o średnicy ok. 18 cm):
✓3/4 szklanki płatków owsianych
✓1/3 szklanki cukru trzcinowego (można użyć np. ksylitolu wówczas ciasto będzie w dodatku FIT!)
✓1/2 szklanki kaszy manny 
✓1 łyżeczka proszku do pieczenia
✓4 łyżki wiórków kokosowych

✓jabłka: można iść na łatwiznę i użyć gotowego musu jabłkowego dostępnego w sklepach/z własnej spiżarni lub użyć ok. 1 kg świeżych jabłek (ja zdecydowałam się połączyć te dwie opcje i dodałam 500 g musu jabłkowego i 400 g startych świeżych jabłek)
✓1/2 łyżeczki cynamonu

✓50g oleju kokosowego nierafinowanego

Przygotowanie:
  1.  Płatki owsiane zmiksuj na mąkę w kielichu blendera.
  2. Sypkie składniki (zmielone płatki owsiane, cukier, kasza manna, proszek do pieczenia, wiórki kokosowe) wymieszaj w jednej misce.
  3. W osobnym pojemniku zetrzyj jabłka na tarce o grubych oczkach. Alternatywnie możesz użyć musu jabłkowego lub połączyć obie opcje w dowolnej konfiguracji. Mi najbardziej odpowiada mieszanka pół na pół. Ważne jest, żeby masy jabłkowej powstało ok. 1 kg. Do jabłek dodaj cynamon i wymieszaj.
  4. Suchą mieszankę podziel na 3 części z czego jedna z nich powinna zawierać nieco więcej mieszanki (u mnie cała sucha mieszanka ważyła ok. 350 g a więc podzieliłam ją na: 150 g, 100 g, 100g). 
  5. Jabłka z cynamonem podziel na dwie równe części.
  6. Tortownicę wyłóż papierem do pieczenia. 
  7. Na spód tortownicy wysyp największą część suchej mieszanki (u mnie 150 g), wyrównaj. Następnie wyłóż jedną część jabłek i wygładź ich powierzchnię. Na jabłka wysyp kolejną część suchej mieszanki (u mnie 100 g), wyrównaj. Wyłóż resztę jabłek i wygładź ich powierzchnię. Na końcu wysyp resztę sypkiej mieszanki (u mnie 100 g) i wyrównaj wierzch.
  8. Na wierzchu ciasta za pomocą łyżeczki ułóż małe kawałki oleju kokosowego. Kawałki oleju powinny być porozrzucane po całej powierzchni ciasta. 
  9. Pieczenie: 180 stopni, 60 minut. Pod koniec pieczenia można włączyć termoobieg, żeby wierzch ciasta ładnie się przypiekł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz